منتدى فور ايم الوصول لهدفك
مرحبا بك عزيزى الزائر .المرجو منك ان تعّرف بنفسك وتدخل المنتدى معنا. ان لم يكن لديك حساب بعد ، نتشرف بدعوتك لانشائه
مرحبا بك عزيزى الزائر .المرجو منك ان تعّرف بنفسك وتدخل المنتدى معنا. ان لم يكن لديك حساب بعد ، نتشرف بدعوتك لانشائه
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

4aim-الوصول لهدفك

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

انا اتنيلت وحبيت

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
shams elden
عضو جديد

ذكر
العمل/الترفيه : طالب فى كله هندسه
المزاج : مزاجى دايما رايق وصافى الحمد لله ليه لانى باحب كلمه جامده اووى (اذا كان الله معك فمن عليك واذاكان الله عليك فمن معك)
احترام قونين المنتدى : انا  اتنيلت وحبيت 111010

انا  اتنيلت وحبيت Empty
مُساهمةموضوع: انا اتنيلت وحبيت   انا  اتنيلت وحبيت Icon_minitimeالأربعاء مارس 25, 2009 5:32 pm

من العجيب يا باش مهندسين انك على طول تسمع عن قصص الحب ويتوهملك انها كلها انتهت نهايه سعيدة يعنى الجواز طب اسمع احلى قصص الحب
(رميو وجوليت)
لم يتزوجو..ايه هى قصتهم؟ روميو كان بيموت فى جوليت ..ولما رفض ابوها انه يجوزهاله انهارت جوليت!!! وقررت ان تسم نفسها!!
فذهبت مسرعة الى صيدليه الاسعاف بالتحرير وقررت شراء( سم صراصير) وللاسف( المحفظة )وقعت منها فى السكة لذلك ركبت المترو ورجعت تستلف من واحدة جارتها عرفاها من ايام الثانوية ...واشترت السم ..وسمت نفسيه...ا وسابت ل( رميو) رسالة هامة جدا بتقول روح بسرعة يا رميو سدد الدين اللى عليا علشان الدين لو مسسدتوش هعذب فى قبرى()
قرأ رميو الرسالة بأنفعال وقال( ماشى يا جوليت زى ما انتى ولعتى فى قلبى ولعى فى قبرك وطلع لسانة وسبها ومشى...)وراح يدور على اكل عيشه اصله كان شغال باليومية ((((( راجل ارزقى))))))
انطونيو وكيلوباترا
لم يتزوجو لذلك رمت كليلوباترا نفسها تحت القطر ونقلوها على مستشفى (القصر العينى )وجلها نزيف فى الدم والندل انطونيو رفض يتبرعلها بالدم وكان له فى ذلك سببان
السبب الاول: انه تحجج انه عنده( انيميا حادة )وفصيلة دمه احتمال تكون مش فصيلة دم كيلوباتر
السبب الثانى: انه سمع مرة فى التليفزيون انهم بيسرقوا الدم ده ويبعوه علشان كده قرر انطونيو انه يستندل
مرضيش يتبرع ولما عرفت كليوباترا ذلك قررت تكلمه على الموبيل(موتوريلا) وفجأة سمعت رسالة( عفوا لقد نفذ رصيدكم)فشحنت على الهواء واتصلت بيه تهزأه وقررت قرار تاريخى انها تحرق نفسها وكل اللى يسمع اسمها يحرقها وهى حاليا() سجائر كيلو باترا) المعروفة فى الاسواق (((( عاشت على مبدأ وماتت عليه)))))
(عنتر وعبلة)
تزوجو ولكن للاسف الشديد بعد فترة قصيرة عنتر طلع قليل الاصل وشاف واحدة تانية واجوزها ونسى عبلة المسكينة يا ولداه ونفسى الالف ناقة من نوق العصافير ونسى كل الحروب اللى خاضها وابيات الشعر اللى الفها فيه ا ونسى ابوه اللى كان مش راضى يعترف بيه
((((((عنتر طلع خاين وعبلة طلعت هبلة)))))
(ادم وحنان)
لم يتزوجو لان ادم كان من اسرة غنية جدا وحنان كانت من اسرة جربوعة جدا فالواقع فرض انهم مش يتجوزو

((((((ادم طلع معندوش شخصيه وسمع كلام ممته وبطل يكلمها)))))

(انت و.....)؟؟؟؟
تتوقع ايه هتكون قصتك مع حبيبتك؟
هل هتتجوزها فعلا؟
هل سترضى ان تنخدع وراء الاعلام السافل وتكون لك حبيبة؟
بالله عليك هل ترضى ان يكون لاختك صديق او حتى زميل؟
هل تحب ان تترك نفسك وتقول انها لحظات اقضيها مع هذه افتاه ولا يحدث بيننا شئ حرام؟
هل تأمن على نفسك من الفتنة؟
هل زوجتك ترضى ان تصاحب احد؟
هل لو فشلت علاقتك مع هذه الفتاه هل ستنجرح؟نعم ستجرح وتلوم نفسك
انت تعصى الله بهذه العلاقة حتى لو انك لم تصافحها او تغازلها فمجرد معرفتك لها وكلامك معها بدون سبب حرام

(وانتى و......)
اوعى تكون فاكرة ان الحبيب الملهم هيجوزك ؟
اوعى تكونى فاكرة انك هتقدرى تستنيه لما يخلص كليه ويخلص جيش ويشتغل ؟
هو بالضبط كان فاضى فحب يسلى نفسه وممكن كان حبك بس عمرره مهاهيتجوز مع واحدة رضيت تمشى معاه

انتقوا الله يا باش مهندسين واعلمو ان هذه الدنيا واحدة واننا نحيا حياه واحدة فلنجعلها فى طاعة الله كن شعارك الله اولا

انا بعتذر بشدة ( ان القصص اللى انا كتبتها كانت( كذبا )فكانت من وحى خيالى اردت منها ان اجذب القارئ واجعله يعى حقا ان قصص الحب هذه لم تنتهى بالزواج وانما انتهت بنهايات مأساوية كالانتحار والتسمم

وان قصص الحب الحاليه انما هى اكاذيب واهيه والاعلام الداعر يبث هذه الافكار لتجعلنا ننشغل بها عن قضايا امتنا الاسلامية فى مختلف بقاع العالم فهناك الالاف من القتلى فى فلسطين والجوعى فى الصومال والمرضى فى السودان وهناك ما هو اهم من ذلك انفسنا الضائعة والغارقة فى الملذات والشهوات اين صلاة الفجر؟ اين الصيام؟ اين القيام؟ اين بر الوالدين ؟اين التفوق؟ اين واين....؟
انى اخشى والله على نفسى وعلى اخوانى الباش مهندسين ان يقعوا فى هذه الاكذوبه الا وهى الحب بين الشاب والفتاة قبل الجواز
ان الحب الحقيقى بين الخالق والمخلوق بين الرجل وزوجته وبين ابيه وامه واقاربه بينه وبين اخوانه هذا هو الحب
يالا نحب بجد

ارجو الله العلى القدير ان يحفظ بناتنا وشبابنا من هذه الفتنة وياريت نوعى اصحبنا ونسائنا لهذه الفتنة
ملحوظة يا باش مهندس اوعى تنسى تسيبب تعليق

انى احبكم فى الله الحب اياه مش اياه
http://www.islamonline.com
lord of kings
Admin
Admin
lord of kings

ذكر
العمل/الترفيه : كلية الهندسة
المزاج : القمة دايما

انا  اتنيلت وحبيت Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا اتنيلت وحبيت   انا  اتنيلت وحبيت Icon_minitimeالسبت مارس 28, 2009 6:01 pm

تسلم ايدك يا برنس على الكلام دة
https://4aim.ahlamontada.com
memo_1060
عضو
memo_1060

انا  اتنيلت وحبيت Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا اتنيلت وحبيت   انا  اتنيلت وحبيت Icon_minitimeالسبت مايو 09, 2009 2:01 pm

تسلم يا برنس
takii
عضو فعال
عضو فعال
takii

ذكر
العمل/الترفيه : مش عارف
المزاج : طهقان بس وانا بره المنتدي

انا  اتنيلت وحبيت Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا اتنيلت وحبيت   انا  اتنيلت وحبيت Icon_minitimeالأربعاء أغسطس 05, 2009 11:34 pm

تسلم ايدك يا غالى

farao takii farao
https://4aim.ahlamontada.com

انا اتنيلت وحبيت
صفحة 1 من اصل 1